Netopí vám na úřadě kotel? Pak ho vyměňte, ale výhodně!

Podle říjnového průzkumu agentury IPSOS pro společnost E.ON si pouze polovina Čechů nechává kontrolovat svůj kotel pravidelně každý rok. Celkem 46 % lidí vlastní relativně nový kotel – do pěti let, naopak 21 % oslovených má kotel starší než deset let. Roli zde hraje především finanční stránka věci, protože dvě třetiny dotázaných uvedly, že pořízení nového kotle by představovalo citelný zásah do jejich rozpočtu. Řešením může být inovativní produkt Kotel za půl, který klientovi nabízí komplexní řešení – vstupní náklady na pořízení kvalitního kondenzačního kotle Buderus snižuje na polovinu, zahrnuje zajištění instalace, a navíc přináší prodlouženou záruku na 5 let a po stejnou dobu i pravidelné roční kontroly spotřebiče i spalinových cest.

„Průzkum ukázal, že téměř polovina lidí má kotel poměrně krátkou dobu – do pěti let, pětina dotázaných pak vlastní kotel starší než 10 let. Dva z deseti respondentů zvažují, že si výhledově pořídí nový kotel, přičemž dvě třetiny z nich tak hodlají učinit do dvou let. Nejčastějším důvodem výměny starého kotle za nový je jeho stáří,“ říká Jan Zápotočný, člen představenstva E.ON Energie.

Při výběru nového kotle je pro spotřebitele nejdůležitějším kritériem cena. „Pořízení nového kotle by pro dvě třetiny lidí představovalo znatelný zásah do rodinného rozpočtu. Bezplatné odložení části platby při pořízení nového kotle by uvítalo 52 % lidí. Chytrým řešením pro klienty je náš nový produkt Kotel za půl, který snižuje počáteční cenu kotle na polovinu, přičemž zbytek lze uhradit v pravidelných měsíčních splátkách po dobu pěti let bez navýšení. Služba navíc přináší prodlouženou záruku na 5 let a po stejnou dobu i pravidelné roční kontroly spotřebiče i spalinových cest,“ vysvětluje Jan Zápotočný. Služba zatím poběží jako pilotní projekt na území Prahy, ve středních a východních Čechách a části Vysočiny. Pokud bude o produkt zájem, rozšíří se na celé území ČR.

Kromě ceny lidé nejčastěji při výběru kotle řeší úsporu energie, celkovou spotřebu a výkon topného zařízení. Méně než 10 % dotázaných pak přihlíží k hlučnosti spotřebiče a nákladům na servis a montáž. „Jenže právě samotná demontáž starého kotle a instalace nového může vyjít na nemalé peníze, třeba až na dvě třetiny ceny kotle. Přitom celých 47 % lidí nemá tušení, kolik montáž nového kotle může stát,“ upozorňuje Luboš Vrbata, manažer E.ON Energie zodpovědný za zákaznická řešení. Jelikož služba Kotel za půl nabízí klientům komplexní řešení, zahrnuje kromě plynového kondenzačního kotle Buderus s regulací i zajištění jeho instalace včetně spojovacího materiálu a základní sady odkouření.

„Průzkum odhalil, že 51 % lidí neprovádí každoroční pravidelné revize kotlů. Pouze polovina lidí ví, že kontrolu kotle a spalinových cest je potřebné provádět pravidelně jednou ročně. Polovina to i dodržuje, pětina pak nechá kotel odborně zkontrolovat jednou za dva roky,“ říká Luboš Vrbata. Pravidelná kontrola topného zařízení i spalinových cest je přitom klíčová pro bezpečné a efektivní fungování kotle a může významně prodloužit dobu životnosti topného zařízení. Průzkum dále odhalil, že 61 % z respondentů, kterým se o pravidelné kontroly plynového kotle nestará jejich dodavatel, by tuto službu uvítalo. „Právě proto jsme tuto potřebu klientů zohlednili i u nové služby Kotel za půl. O pravidelné kontroly spotřebiče i spalinových cest se postaráme my. Na nutnost kontroly zákazníka dopředu upozorníme a následně ji také sami provedeme, klient se nemusí o nic starat,“ vysvětluje Luboš Vrbata.

Z průzkumu vyplývá, že pokud by lidé uvažovali o modernizaci vytápění, tak vytápění pomocí plynového kotle, ať už kondenzačního (22 % respondentů) nebo klasického (16 %), patří spolu s tepelným čerpadlem (28 %) k preferovaným volbám. „Chceme přispívat k tomu, aby čeští spotřebitelé využívali ve svých domácnostech ty nejkvalitnější technologie v oblasti vytápění. V rámci služby Kotel za půl získají úsporný a kvalitní kondenzační kotel Buderus Logamax plus GB072 s regulací, který lze v České republice koupit exkluzivně u E.ONu. Kotel navíc umožňuje i chytré hlášení poruch a ovládání prostřednictvím mobilní aplikace,“ vypočítává výhody Vít Mrkvička, vedoucí prodeje tepelné techniky pro domácnosti společnosti Bosch Termotechnika, která kotle Buderus vyrábí.

Výhodné jsou i podmínky financování, kdy klient jednorázově složí pouze polovinu ceny kotle a zbytek může uhradit v pravidelných měsíčních splátkách po dobu pěti let bez navýšení. „Naši stávající zákazníci, kteří od nás odebírají plyn, navíc získají ještě malý bonus – nebudou muset platit až pět měsíčních splátek, takže pro ně nákup nového kotle bude ještě výhodnější,“ doplňuje Luboš Vrbata.

„Spolupráce mezi společnostmi E.ON a Bosch Termotechnika vznikla na základě mezinárodního partnerství, které má za výsledek nabídku kotle Buderus v rámci služby Kotel za půl,“ uzavírá Václav Klein prokurista společnosti Bosch Termotechnika.

 

O výzkumu

Výzkum realizovala v říjnu 2018 agentura IPSOS. Online dotazování se zúčastnilo 525 respondentů z ČR. Cílovou skupinou byli lidé, kteří ve své domácnosti používají k vytápění kotel.*

/TZ/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *