Listinná fáze Sčítání 2021 již odstartovala. Papírové formuláře budou do domácností těch, kteří se dosud nesečetli online, roznášet za dodržení přísných protiepidemických opatření sčítací komisaři. Jak budou návštěvy komisařů probíhat?

Až do 11. května bude možné vyplnit a odevzdat listinný formulář, i se sečíst elektronicky. Elektronické sčítání bylo kvůli epidemické situaci prodlouženo. Zatím bylo odevzdáno 2,8 milionu elektronických formulářů, což, jak odhaduje ČSÚ, je představuje asi dvojnásobek v počtu obyvatel. "Velký důraz je a bude i nadále kladen na bezpečnost dat," připomněl Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu. A dodal, že ČSÚ klade důraz na to, aby maximum lidí využilo pohodlnější online způsob sčítání, a to i za pomoci někoho jiného. Pro ty, kteří tuto možnost nemohou využít, jsou určeny listinné formuláře. "Ve spolupráci s Českou poštou jsme přijali opatření, jež umožňují, aby i tato fáze sčítání proběhla bezkontaktně, bezpečně a v souladu s požadavky hygieniků,“ dodal Marek Rojíček.

BEZPEČNOST NA PRVNÍM MÍSTĚ

Domácnostem, v nichž se někdo nesečetl elektronicky, budou listinné formuláře spolu s odpovědními obálkami doručovat sčítací komisaři. Prioritou bude především zdravotní bezpečnost. „Komisař pouze zazvoní a vyčká na příchod člena domácnosti venku před domem, podobně jako při doručování doporučených listovních zásilek. Bezvýhradně přitom bude respektovat aktuální hygienická opatření a bude vybaven respirátorem a dezinfekcí. Navíc bude po absolvování testu na koronavirus. Ten bude samozřejmě negativní. Jinak komisař ani nebude moci vyrazit do terénu,“ ujišťuje Roman Knap, generální ředitel České pošty. Do distribuce listinných formulářů se zapojí na deset tisíc sčítacích komisařů České pošty.

Sčítací komisař se dostaví v předem oznámeném čtyřhodinovém časovém intervalu. Termín změnit nelze, pokud však nikoho nezastihne, přijde ještě jednou. Náhradní termín opět předem oznámí. Distribuce listinných formulářů je služba občanům, kteří nemohou nebo se nechtějí sečíst online. Pokud listinný formulář nechtějí, protože stále plánují sečíst se online nebo se už online sečetli, na komisaře čekat nemusí. A pokud už na ně zazvoní, tak mu to prostě jen sdělí. „Všichni máme povinnost se sečíst, ale jakým způsobem to uděláme, je pouze na nás,“ dodal Marek Rojíček.

KDE ZÍSKAT FORMULÁŘ

Získat listinný formulář můžete od 17. dubna i na více než 800 kontaktních místech sčítání. Najdete je na vybraných pobočkách České pošty a všech krajských správách Českého statistického úřadu. K jejich adresáři se dostanete prostřednictvím webu scitani.cz v sekci Kontaktní místa nebo přímo na stránkách České pošty https://scitani.ceskaposta.cz/. Formulář se vyplňuje pouze v češtině, pro zájemce je návodný překlad do sedmi jazyků. Formulář nelze kopírovat ani použít vzory z webu. Jedná o jedinečný dokument s kódem, který je zaznamenán (kvůli logistice). Unikátní čárový kód umožňuje sledovat logistiku formuláře.

„Vyplněný listinný formulář mohou lidé do 11. května odevzdat dvěma způsoby. Buď ho jednoduše vhodí do jakékoliv poštovní schránky, a to zdarma v odpovědní obálce, kterou obdrží spolu s formulářem, nebo odevzdají na kterémkoliv kontaktním místě. Základní nápověda k vyplnění formuláře je součástí každé otázky i v jeho papírové podobě. Rozsáhlé informace naleznou rovněž na webu scitani.cz v sekci Jak se sečíst,“ doplnila tisková mluvčí Sčítání 2021 Jolana Voldánová.

 

POMOCNÁ RUKA

Informační podporu a pomoc veřejnosti s vyplňováním sčítacích formulářů poskytuje rovněž Kontaktní centrum Sčítání 2021. V provozu je denně od 8 do 22 hodin na linkách 253 253 683 (běžná pevná linka) a 840 30 40 50 (zpoplatněná bílá linka). Ptát se můžete i prostřednictvím e-mailu dotazy@scitani.cz nebo chatu ve virtuální poradně Sčítání 2021.*

/zr/

Zatím nejmodernější sčítání lidu v naší historii proběhne za sedm měsíců a on-line. Listinné formuláře následně vyplní pouze ti, kteří možnost sečíst se přes internet nevyužijí. Již v září však Český statistický úřad provede zkušební sčítání. Moderně, on-line, raz dva. Tak lze ve stručnosti charakterizovat Sčítání 2021, jehož rozhodný okamžik nastane o půlnoci 26. března příštího roku.

Přestože již při minulém sčítání bylo možné odevzdat vyplněný formulář elektronicky, je Sčítání 2021 primárně připravováno jako on.line. Český statistický úřad (ČSÚ) odhaduje, že tuto možnost využije 60 % obyvatel. Aktuální epidemiologická situace však může tento počet navýšit.

Při on-line sčítání se nenakazíte ani chřipkou, ani koronavirem. Možnost sečíst se z bezpečí domova je tak další přidanou hodnotou Sčítání 2021, které bude navíc pro občany jednodušší a uživatelsky přívětivější,“ říká předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček. Sečíst se on-line tak bude možné i bez jediného kontaktu se sčítacími komisaři.

Počet zjišťovaných údajů se oproti sčítání před deseti lety zúžil přibližně na polovinu. Statistici totiž maximálně využijí všechna dostupná administrativní data a zjišťovat budou pouze to, co nelze zjistit jiným způsobem. „Zcela odpadnou otázky týkající se vybavenosti domácnosti například koupelnou nebo osobním počítačem, zjednoduší se otázky ohledně velikosti bytu, vzdělání či dojížďky do zaměstnání. Vysoký důraz pak klademe na bezpečnost a ochranu osobních údajů, kde splňujeme nejpřísnější standardy,“ upozorňuje Robert Šanda, ředitel odboru statistik obyvatelstva ČSÚ.

Výsledky sčítání jsou přitom unikátní a mají široké uplatnění. Obce je mohou využít například při plánování mateřských škol či sociálních služeb, data o dojížďce pomáhají s optimalizací regionální dopravy. S počty obyvatel a domů pracuje také integrovaný záchranný systém. „Výsledná data budou poskytována zdarma a navíc se rozšíří i jejich nabídka v otevřených formátech. Bude tak možné sestavovat vlastní datové tabulky a mapové výstupy dle aktuálních potřeb uživatelů,“ doplňuje předseda ČSÚ Marek Rojíček.

Hlavním partnerem ČSÚ pro všechny, kdo se nesečtou on-line, je Česká pošta jako přirozený partner státu. „Máme zkušenosti a znalosti, pracují u nás odborníci, disponujeme rozsáhlou sítí provozoven, máme místní znalosti a u občanů přirozenou autoritu. Nikdo asi nechce, aby sčítací formuláře s citlivými údaji sbíral kde kdo. Od toho je tady Česká pošta,“ říká generální ředitel České pošty Roman Knap a dodává: „Oproti minulému sčítání zajišťujeme pro Český statistický úřad větší portfolio jednotlivých úkonů. Od geografických prací a tisku formulářů až po jejich distribuci, sběr a digitalizaci a následnou skartaci.

Zatím nejbližší fází příprav je zkušební sčítání, které proběhne letos od 1. září do 22. října. Český statistický úřad při něm osloví na 25 tisíc domácností s cílem otestovat proces sběru dat on-line i listinnou formou a odhalit možné rezervy před ostrým sčítáním.

/zr/*

 

 

Odevzdat použité baterie k recyklaci mohou v současné době lidé už i na pobočkách České pošty. Po úspěšném pilotním projektu, kdy bylo sběrnými nádobami na baterie vybaveno prvních 150 provozoven, se v průběhu srpna objeví sběrné boxy na baterie v celé síti České pošty – tedy na více než 3100 pobočkách. Cílem je usnadnit lidem třídění baterií. Vedle České pošty za iniciativou stojí společnost TESLA BATTERIES a nezisková organizace ECOBAT, která v ČR zajišťuje sběr a recyklaci baterií.

Při vybavování poboček České pošty sběrnými nádobami na baterie jsme se nejprve zaměřili na pošty s tzv. postShopy, kde si zákazníci mohou zakoupit i doplňkový sortiment – obalový materiál, kancelářské potřeby, obálky, pohledy, známky a také baterie. Zcela logicky – tam, kde si lidé mohou pořídit nové baterie, mají možnost je také odevzdat, když doslouží. Nyní však jdeme ještě dál a sběrné boxy na baterie budou na všech pobočkách České pošty,“ říká Petr Erbs, obchodní ředitel TESLA BATTERIES.

Sběr a recyklace baterií jsou důležité pro ochranu životního prostředí. Nevytříděné baterie by skončily na skládkách komunálního odpadu nebo ve spalovnách. V obou případech by se z nich uvolňovaly škodlivé látky, včetně těžkých kovů, které by znečišťovaly ovzduší, půdu, podzemní a povrchové vody. Naopak, pokud jsou baterie předány k recyklaci, poslouží jako cenný zdroj druhotných surovin. „Ze 100 kilogramů baterií jsme dnes recyklací schopni získat 65 kilogramů kovonosných surovin, které znovu slouží k užitku. Jsme rádi za každou baterii, která je odevzdána do sběrné nádoby. Proto si také vážíme všech, kteří pomáhají zvyšovat jejich dostupnost,“ doplňuje Petr Kratochvíl, jednatel společnosti ECOBAT.

Sběrné boxy na baterie jsou nyní rozšiřovány na všechny pobočky České pošty. „Environmentální odpovědnost je v našich pobočkách jedním ze základních pravidel. Proto nám také přijde správné podpořit, aby naši zákazníci, ale i zaměstnanci, měli k dispozici sběrné nádoby, do kterých mohou odevzdávat použité baterie. My je pak předáme na recyklaci,“ uzavírá Lukáš Rampas, manažer marketingu a produkt developmentu České pošty.

Vedle standardních baterií AA/AAA, které jsou již k dostání v PostShopech, společnost Česká pošta ve spolupráci s TESLA BATTERIES připravuje projekt zaměřený na prodej baterií do naslouchadel na pobočkách. Cílem je usnadnit lidem se sluchovými problémy nákup tohoto specifického typu baterií.*

/zr/

Na snímku:

Box na použité baterie na pobočce České pošty

Ilustrační foto: archiv

 

Česká pošta přišla nedávno s myšlenkou vydat poštovní známky s poděkováním všem zdravotníkům a záchranářům, hasičům, armádě, policii i pošťákům za boj proti novému typu koronaviru. Známky, které reflektují globální pandemii koronaviru a boj s ní, už některé státy vydaly. Ty české s nápadem motivu ochranných roušek, který je rozprostřen přes dvě samostatné známky, však patří mezi nejoriginálnější.

Ministerstvo průmyslu a obchodu jako vydavatel českých poštovních známek vydání této emise podpořilo a schválilo. „Jsem rád, že těmito krásnými známkami můžeme poděkovat všem, kteří bojovali s pandemií. Díky jejich nasazení a obětavé práci patříme mezi ty státy v Evropě, které ji dokázaly zkrotit,“ uvedl vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodal: „Všem, kteří pomáhali, patří uznání, podpora a velké dík.“

Vydání této dodatečně zařazené emise ministerstvo podpořilo a vnímalo ji jako ocenění práce všech těch, kteří byli v nelehké době v první linii a riskovali svoje životy, všech složek Integrovaného záchranného systému, ale i řady dobrovolníků, kteří se zapojili do šití roušek a do dalších forem potřebné pomoci,“ připomněl náměstek pro digitalizaci a inovace ministra průmyslu a obchodu a předseda Komise pro tvorbu emisního plánu poštovních známek Petr Očko.

Hlavním motivem známek jsou roušky se symboly jednotlivých záchranných sborů, rouška s puntíky je pak věnována všem dobrovolníkům.

Roušky se staly jedním ze symbolů boje s nemocí covid-19 v Česku a fenoménem, který ilustruje současnou situaci lépe, než cokoli jiného. Kompletní přehled všech roušek na známkách je viditelný, když se dvě známky přiloží k sobě.

Poštovní známky nesou nominále B, odpovídající hodnotě 19 korun pro zasílání obyčejných psaní v ekonomickém režimu dodání do 50 gramů v rámci České republiky. Náklad bude činit dvakrát 375 tisíc kusů na tiskových listech s 25 známkami. Autorem známek je výtvarník Filip Heyduk.   Známky vyšly ve středu 24. června.

/zr/

Předseda Sdružení místních samospráv ČR Stanislav Polčák a poslankyně Věra Kovářová, členka předsednictva SMS ČR, včera jednali s ministrem vnitra Lubomírem Metnarem. Hlavním tématem jejich schůzky byla dostupnost a kvalita služeb České pošty. Ne všechny sporné otázky kolem fungování České pošty ve vztahu k obcím byly na jednání vyřešeny. Poslankyně Věra Kovářová se proto ministra vnitra chystá ve čtvrtek 1. března ještě interpelovat v dolní parlamentní komoře.

S panem ministrem jsme se shodli na tom, že v případě České pošty trochu zaspal stát, když se mu nepodařilo najít odpovídající uplatnění pro pobočkovou síť České pošty v jednadvacátém století,“ uvedl Stanislav Polčák. „Stát by měl v kontextu klesajícího zájmu o klasické poštovní služby využít stávající pobočkovou síť ČP k tomu, aby si občané mohli na pobočkách pošty vyřizovat agendu, kvůli níž dnes musejí obíhat řadu dalších úřadů.“ Takové řešení by podle zástupců SMS ČR mohlo vést k udržení dostupnosti poštovních služeb při zachování efektivního fungování pobočkové sítě.

Představitelé SMS ČR jednali s ministrem také o projektu Pošta Partner, který předpokládá zřizování poštovních franšíz v režii obcí. „Takový model je obvyklý i v jiných evropských zemích, ale způsob, jakým je zaváděn u nás, je pro obce velmi zatěžující. Vyzval jsem proto pana ministra, aby stát obce k přebírání poštovních poboček více motivoval a při jejich provozování je efektivněji podpořil. Dnes téměř polovinu nákladů na provoz Pošty Partner doplácejí obce, u menších obcí to představuje významnou část rozpočtu a vede to ke stagnaci rozvoje obce v jiných oblastech. Podle našeho návrhu by měl stát hradit 75 procent celkových nákladů,“ konstatoval po jednání předseda Sdružení místních samospráv ČR.

Upozornil rovněž na to, že by měla být zajištěna zastupitelnost pro případ nemoci nebo dovolené speciálně vyškoleného pracovníka, který pro obec provoz Pošty Partner zajišťuje. „Pošta by měla mít k dispozici tým, který by toto zastupování řešil, malé obce nejsou schopné toto zajistit,“ vysvětlil Stanislav Polčák.

Zástupci SMS ČR tlumočili ministru Lubomíru Metnarovi také nespokojenost obcí a jejich představitelů s klesající kvalitou doručovacích služeb. Nejpalčivějším problémem je podle nich to, že poštovní doručovatelé se nesnaží doručit zásilku ani v případě, kdy je adresát doma. Tento nešvar se podle informací z obcí v posledních letech významně rozšířil.

Ministr Metnar nás informoval, že zřídí pracovní skupinu zabývající se budoucností České pošty. SMS ČR bude do této pracovní skupiny přizvána, aby zde zprostředkovala zkušenosti obcí a hájila jejich zájmy,“ uzavřel Stanislav Polčák.

Některé otázky ve fungování České pošty ve vztahu k obcím však i po včerejším jednání Lubomíra Metnara se zástupci SMS ČR zůstávají otevřené. Členka předsednictva sdružení, poslankyně Vera Kovářová se proto ministra vnitra chystá ve čtvrtek 1. března v Poslanecké sněmovně ústně interpelovat.

Hustota pošt je aktuálně upravena vyhláškou Českého telekomunikačního úřadu, nařízením vlády z roku 2015 a nově vydanou poštovní licencí. V současnosti fungují pošty na 3200 místech. Jako problematický vidí SMS ČR vyhláškou stanovený minimální rozsah provozní doby. Ten je pouze 15 hodin týdně; u pošt v obcích, které nedosahují vyhláškou stanovené parametry, dokonce pouze 10 hodin týdně.

SMS ČR dlouhodobě navrhuje, aby dostupnost poštovních služeb byla rozšířena na minimálně 20 hodin týdně, přičemž dva dny v týdnu by provozní doba měla být povinně do 18 hodin. Důvodem je mimo jiné to, že za posledních několik desetiletí se dramaticky zvýšila míra dojíždění do zaměstnání, posunula se pracovní doba do odpoledních hodin a obecně došlo ke zvýšení pracovního nasazení lidí v produktivním věku. Rozhodování o parametrech časové dostupnosti poštovních služeb by podle SMS ČR mělo tyto demografické jevy zohlednit.*

/tz/

Ilustrační foto: archiv Poštovního muzea

Česká pošta a skupina ČSOB včera na největší pražské poštovní pobočce v Jindřišské ulici podepsaly smlouvu o spolupráci v oblasti bankovních a pojišťovacích služeb s desetiletou platností. Účinnosti smlouva nabude od 1. ledna 2018. Podle ministra vnitra Milana Chovance se tak mj. zajistí poskytování bankovních a pojišťovacích služeb v rámci pobočkové sítě České pošty i na venkově.

Česká pošta a skupina ČSOB včerejším podpisem smlouvy navázaly na již čtvrt století trvající spolupráci pod značkou Poštovní spořitelny. Výsledkem partnerství bude výrazné zvýšení tržeb České pošty a růst rentability, investice skupiny ČSOB v řádu stovek milionů korun a navýšení počtu specializovaných přepážek na poštách až o 60 procent. Platnost stávajících smluv České pošty na zajištění finančních služeb vyprší ke konci roku 2017.

Smlouvu za přítomnosti ministra vnitra Milana Chovance podepsali generální ředitel České pošty Martin Elkán a předseda představenstva a generální ředitel ČSOB John Hollows.

Česká pošta je státním podnikem, který zajišťuje poštovní služby a se zhruba 32 tisíci pracovníky je největším tuzemským zaměstnavatelem. Poštovní spořitelna obsluhuje téměř dva miliony klientů. Skupina ČSOB je jedním ze tří největších poskytovatelů finančních služeb v České republice a lídrem na trhu hypoték, stavebního spoření, privátního bankovnictví a leasingu s celkovou bilanční sumou 1,4 bilionu korun.

„Od spolupráce mezi Českou poštou a skupinou ČSOB očekávám dva hlavní přínosy. Prvním je zajištění bankovních a pojišťovacích služeb v rámci pobočkové sítě České pošty. Pokud často na vesnici zbyla jen pošta, pak ji musíme využít jako styčný bod občana pro komunikaci se státem a dalšími institucemi. A finanční služby do této oblasti bezesporu patří,“ připomněl ministr vnitra Milan Chovanec a dodal: „Druhým přínosem je skutečnost, že plnění smlouvy je dalším zdrojem peněz pro Českou poštu. V době klesající poptávky po standardních poštovních službách nemůže Česká pošta dlouhodobě bez dalších financí rozvíjet své služby a navyšovat mzdy svých zaměstnanců, kteří si to za svoji práci zaslouží.“

„Česká pošta od začátku výběru partnera pro poskytování finančních služeb na svých pobočkách kladla důraz na rovnocennou spolupráci, která bude výhodná pro obě smluvní strany. Dohoda se skupinou ČSOB tyto parametry splňuje a přináší vyrovnaný partnerský vztah. Směrem k zaměstnancům pošty je jednou z největších výhod výběr pouze jednoho partnera na bankovní a pojišťovací služby. V minulosti se bohužel stávalo, že si nabízené produkty od různých subjektů vzájemně konkurovaly. Tato nelogická situace se dneškem stává minulostí. Nezanedbatelným přínosem pro Českou poštu je pak v porovnání se současným stavem navýšení plánovaných tržeb o 15 % během trvání smlouvy. Očekáváme, že rentabilita partnerství bude vyšší o 10 %,“ konstatoval generální ředitel České pošty Martin Elkán.

„Jsme velice rádi, že si Česká pošta z mnoha zájemců vybrala skupinu ČSOB, a od příštího roku tak budeme jediným partnerem České pošty pro poskytování finančních a pojišťovacích služeb. Prohloubení strategické spolupráce mezi skupinou ČSOB a Českou poštou přinese významné synergické efekty i propojení know-how obou partnerů. Partnerství s Českou poštou je pro nás také nejen potvrzením úspěšnosti našeho modelu společné nabídky bankovních a pojišťovacích produktů a služeb, převzatého od mateřské skupiny KBC, ale i výsledkem důsledné orientace na potřeby a přání klienta. Česká pošta a ČSOB budou společně pokračovat v rozšiřování sítě specializovaných finančních přepážek na poštách, které se velmi osvědčily, když klientům obou společností poskytují větší komfort při vyřizování svých poštovních či finančních potřeb na jednom místě,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB John Hollows.

„Při nastavování parametrů pro pokračování úspěšné spolupráce pod značkou Poštovní spořitelny nám šlo společně o to, aby naše působení v pobočkách České pošty bylo přínosem nejen pro samotné občany, ale také pro zaměstnance České pošty. Lidem ve městech a na venkově přineseme nejdostupnější bankovní a pojišťovací služby pod jednou střechou. Finanční a pojišťovací produkty Poštovní spořitelny budou jednoduché, výhodné a logicky propojené. Současně se zaměstnanci na poštách dočkají zjednodušení procesů a zpřehlednění produktové nabídky. ČSOB jako vedoucí bankopojišťovací skupina na trhu přináší finanční stabilitu a zajištění, ale i potřebné investice do rozvoje infrastruktury a vzdělávání zaměstnanců distribuční sítě,“ doplnil člen představenstva ČSOB zodpovědný za Poštovní spořitelnu Petr Hutla.*

/zr/

Smlouvu podepsali generální ředitel České pošty Martin Elkán (vpravo) a předseda představenstva a generální ředitel ČSOB John Hollows

Foto: archiv ČSOB

 

 

Legislativní nejistota, nedostatek informací i obtížná jednání, to vše řeší obce, jež se dostávají do hledáčku České pošty, která se snaží předat své pobočky jiným provozovatelům. Přitom odměna za provoz poštovní franšízy stěží pokryje polovinu nákladů. Zbytek je třeba doplatit…

I proto se dnes v pondělí 4. dubna sešli starostové ze Sdružení místních samospráv (SMS) ČR, kteří s uvedenou problematikou mají osobní zkušenost, aby se domluvili na dalším postupu sdružení, jehož členy je 1100 obcí z celé republiky. „Obce nechtějí přijímat tak závažné rozhodnutí, jako je převzetí pošty do vlastní režie v době, kdy není vyjasněno, jakou hustotu sítě poboček bude muset Česká pošta provozovat. Klíčová vyhláška totiž zatím nebyla vydána a starostové si nemají kde ověřit, zda v jejich obci může pošta bez náhrady skončit, či ne,“ uvedl předseda SMS ČR Stanislav Polčák. Klíčovou vyhlášku má vydat Český telekomunikační úřad, avšak zatím se tak nestalo. Legislativní proces běží již půl roku a zatím bez jasného výsledku. Předmětná vyhláška, jak  zástupci SMS ČR připomněli, měla být vydána k 1. lednu.

I v tomto nejistém období však Česká pošta oslovuje obce s žádostí o převod pošty do režie obce, a to v rámci svého projektu Pošta Partner. Jak potvrdil Jiří Nekolný, starosta obce Višňová (okres Příbram), „nabídka pokrývá asi polovinu reálných nákladů, které nám s provozováním pošty vzniknou. Obec tak pošta zatíží 110 tisíci korun ročně, což je výrazný dopad do rozpočtu obce.

Obavy starosty Višňové o dopady nabídky České pošty sdílela také Jitka Ryšavá, starostka obce Řisuty na Kladensku, kde projekt Pošta Partner běží od září 2015. „Náklady, které z provozu pošty naši obec tíží, jsou vysoké a my se chceme obrátit na Českou poštu, aby zvýšila svůj podíl na provozu této pošty. Současné podmínky po prověření v praxi pokládáme za poněkud jednostranné,“ konstatovala Jitka Ryšavá.

Obecně starostové vyčítají projektu Pošta Partner, že obsahuje jednostranné podmínky, nízké doplatky ze strany České pošty na nákladech takové pošty, vysokou míru odpovědnosti a sankcí ve smlouvách s Českou poštou, neřešení situace záskoku v případě nemocnosti pracovníků pošty Partner ve smlouvě s Českou poštou.

Sdružení místních samospráv proto dnes vyzvalo vládu dopisem, aby projekt Pošta Partner, který byl vzat vládou na vědomí v únoru 2015,  provedla revizi tohoto projektu podle poznatků a požadavků zástupců místní samosprávy“, uzavřel předseda pracovní skupiny SMS ČR pro veřejnou správu – sekci poštovních služeb Jan Sedláček, místopředseda SMS ČR.*

/zr/

Ilustrační foto: archiv

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down