Hlavní město Praha nabídne prostřednictvím městských společností Prague City Tourism a Operátor ICT (OICT) zdrojový kód k IT systému V Praze jako doma. Zájemci z řad měst a obcí mohou tento systém snadno využít pro přípravu vlastních projektů na podporu ohrožených segmentů tuzemské ekonomiky.

IT systém vyvinula společnost Operátor ICT na základě požadavků oficiální organizace destinačního managementu hl. m. Prahy Prague City Tourism v době jarní krize spojené s pandemií koronaviru. Nyní instalaci IT systému a servisní konzultace mohou využít všechna města zdarma.

Propad návštěvnosti se týká nejen Prahy, ale i dalších měst napříč celou Českou republikou. Díky bezplatnému nabídnutí zdrojového kódu k IT systému V Praze jako doma se mohou pražským projektem inspirovat i další města a obce,“ prohlásil primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

Podle předsedy představenstva Prague City Tourism Františka Cipra se na míru vyvinutý IT systém osvědčil jako velmi efektivní nástroj pro poskytování benefitů. Je uživatelsky velmi přívětivý jak pro turisty, tak pro hotely a atraktivity.

Na program V Praze jako doma máme velmi pozitivní ohlasy. Proto jsem ráda, že naše know-how můžeme zdarma nabídnout k využití a dále podpořit cestovní ruch a podnikatele, aby se turisté cítili jako doma i v dalších českých městech a obcích. Praha jako matka měst chce co nejvíce spolupracovat s ostatními městy a vyměňovat si zkušenosti, protože jen díky vzájemné spolupráci koronavirovou krizi a její dopady zvládneme,“ uvedla pražská radní pro oblast kultury a cestovního ruch Hana Třeštíková.

Po technologické stránce IT systém připravila a zajišťuje společnost OICT. Po dohodě s hlavním městem a Prague City Tourism nyní nabídne zdrojový kód zástupcům všech měst, která o něj projeví zájem. V blízké budoucnosti chce zdrojové kódy poskytnout jako opensource.

OICT se dlouhodobě zabývá zveřejňováním dat z projektů, které v rámci hlavního města Prahy mohou využít například jednotlivé městské části nebo ostatní městské firmy. Současná krize spojená s onemocněním covid-19 ale postihla samozřejmě celou zemi. Proto jsme se rozhodli poskytnout zdrojový kód k IT systému, prostřednictvím jehož funguje program V Praze jako doma. Za OICT můžu slíbit, že budeme připraveni zájemcům pomoci s jeho úpravami a implementací. Věřím, že se tak podaří alespoň částečně eliminovat škody, které krize napáchala,“ vysvětlil generální ředitel OICT Michal Fišer.

Do programu V Praze jako doma se zapojilo více než 400 ubytovacích zařízení. Návštěvníci mohou využít volné vstupenky na téměř osmdesát turisticky atraktivních míst, jako jsou muzea, galerie nebo jednotlivé pražské památky. Nejčastěji turisté během léta mířili do Zoologické zahrady hl. m. Prahy, na Pražský hrad nebo Petřínskou rozhlednu.*

/zr/

K foto:

K nejčastějším cílům návštěvníků hlavního města patřila v létě i Zoologická zahrada hl. m. Prahy

Ilustrační foto: archiv ZOO Praha

 

Ve druhém čtvrtletí tohoto roku do Prahy podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) přijelo pouhých 138 187 hostů. Jde o více než 93% pokles oproti stejnému období roku 2019. Jasně se tak projevil dopad pandemie viru covid-19.

Aktuální data Českého statistického úřadu bohužel potvrzují ty nejpesimističtější scénáře dopadu koronavirové krize na cestovní ruch v Praze. Opatření na podporu turismu, která jsme za hlavní město podnikli, jsou ale v rámci možností úspěšná a daří se jimi motivovat k návštěvě Prahy tuzemské turisty. Ti tak alespoň z části tlumí tento drastický propad," říká radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.

Jak ukazují data ČSÚ, zkrátila se za toto období délka přenocování o 0,4 noci oproti údajům z minulého roku. Turisté strávili v Praze průměrně 1,9 noci.

Co se týká národnostního složení zahraničních návštěvníků, podle předpokladů Prahu navštívili nejvíce lidé ze sousedních států. Dlouhodobě do pražské metropole míří nejvíce lidé z Německa. Tento trend pokračuje i v rámci post koronavirových opatření. Domácích hostů do hlavního města zamířilo 92 457, jejich počet se tak snížil o 70,6 % oproti roku 2019.

S cílem zmírnit dopady koronaviru a restartovat cestovní ruch v Praze spustilo hlavní město Praha společně s Prague City Tourism v polovině června kampaň V Praze jako doma. Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza například odhaduje, že díky této kampani bude propad celého sektoru menší zhruba o čtvrtinu.

V neposlední řadě zástupci Prague City Tourism zmiňují fakt, že nyní cestovní ruch cílí zejména na domácí a přeshraniční turisty. Návštěvníky ze Spojených států amerických a asijských států, jako je Čína nebo Jižní Korea, očekávají nejdříve v příštím roce.*

/zr/

K foto:

Do kampaně V Praze jako doma se zapojilo i Muzeum Karla Zemana, které láká domácí i zahraniční návštěvníky české metropole, stejně jako její obyvatele do kouzelného světa filmové fantazie jednoho z nejznámějších filmových režisérů 20. století.

Obrázek: archiv muzea

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2021 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down